Marfa vie de Anton Pavlovici Cehov


“- N-am inventat eu tratamentul cu kefir, e recomandarea medicului. Consumul de struguri și kefir e suveran pentru bolile de plămâni, e chiar părerea doctorului Anton Pavlovici, scrie la ziar. Nu vrei și tu un pahar?
– Dar eu n-am nimic la plămâni, dragul meu…
– Nici eu, dar preventiv.”

Dramatizare după o nuvelă de Cehov în care clasicul triunghi conjugal ajunge într-o situație foarte bizară, cum numai în Rusia se putea imagina. Liza și Ivan sunt căsătoriți, au un copil, dar sărăcia și poate plictiseala o fac pe Liza să își îșele soțul cu un prieten al său, Oleg. Vania află totul și nu știe cum să reacționeze, dar Oleg are intenții serioase și o vrea pe Liza pentru totdeauna, e gata chiar să plătească pentru ea cu jumătate din averea sa.

Într-o discuție foarte delicată și plină de timiditate, doi oameni nobili acceptă să o tranzacționeze pe Liza între ei. Banii sunt doar pentru reparația morală, ei nici nu pot acoperi pierderea și totuși, Vania îi ia. Cu rușine, cu nedumerire, soțul se trezește că și-a vândut soția altuia. Dar lucrurile nu se opresc aici. O soție poate fi vândută chiar și de două ori aceluiași om și, dacă se poate, de ce nu?

sursa: http://teatrale.nobody.ro/2012/02/05/marfa-vie-de-anton-pavlovici-cehov/

Lasă un răspuns

